mrjariani3

مشخصات فردی :

نام ونام خانوادگی : ابوالقاسم جاریانی

رشته تحصیلی : مهندسی الکترونیک ( مخابرات )

تلفن : ۴۴۸۴۵۷۰۰

پست الکترونیک :

ghassemJaryani@yahoo.com

 سوابق تحصیلی :

کارشناسی ارشد : رشته ی الکترونیک – مخابرات ( دانشگاه مینه سوتای آمریکا )

کارشناسی الکترونیک : دانشگاه خواجه نصرالدین طوسی تهران

الف : سوابق اجرایی و مدیریتی

۱- رئیس مرکز آموزش علمی – کاربردی فرهنگ و هنر واحد شماره ۴۹ تهران از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۵

۲- معاون برنامه ریزی درسی آموزشهای صنعت  ( دفتر برنامه ریزی و تألیف آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش ) از سال ۱۳۷۸ تا سال ۱۳۸۹

۳- رئیس گروه آموزش های خدمات از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۱ دفتر آموزش های فنی و حرفه ای

۴- کارشناس مسئول رشته های برق و الکترونیک از سال ۱۳۶۱ تا ۱۳۷۵ ( دفتر آموزش های فنی و حرفه ای )

۵- کارشناس برنامه ریزی رشته الکترونیک ( دفتر آموزش های فنی و حرفه ای ) از سال ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۱

۶- مدیر گروه رشته << مخابرات و ارتباطات تلفنی >> در مرکز آموزش عالی شهید شمسی پور از سال ۱۳۵۷ تا ۱۳۵۹

 ب : سوابق آموزشی

۱- مدرس دروس تخصصی رشته الکترونیک در ” انستیتو تکنولوژی ایران مهر “

۲- مدرس “دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب “ دوره های کاردانی و کارشناسی رشته های برق و الکترونیک

۳- مدرس “دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری” در دوره های کارشناسی برق و الکترونیک

۴- مدرس ” مرکز تربیت معلم امام صادق (ع) “ در دوره های کارشناسی تربیت دبیر

۵- مدرس دروس تخصصی رشته ی الکترونیک در هنرستان های فنی ” پارس الکتریک “ و شهید  “شماره ۲ تهران “

۶- مدیر دروس و مشاور تحصیلی “هنرستان فنی درخشش سوره نور”

ج: سابقه تألیف و ترجمه

۱) مولف کتاب “الکترونیک عمومی” برای هنرستان های فنی وحرفه ای

۲) مولف کتاب “کاربرد برق در ماشین افزار” برای هنرستان های فنی و حرفه ای

۳) مولف کتاب “مبانی برق “ برای هنرستان های فنی و حرفه ای

۴) مولف کتاب ” تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم های کامپیوتری “ برای دانشگاه جامع علمی – کاربردی

۵) مولف کتاب “زبان تخصصی ” دوره های کارشناسی مرکز تربیت معلم امام صادق (ع)

۶) تالیف کتاب “زبان تخصصی برق و الکترونیک “ برای دوره های کاردانی و کارشناسی مرکز آموزش عالی شهید شمسی پور

۷) ترجمه کتاب “تلویزیون به زبان ساده “ برای مرکز آموزش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش

۶- مدیریت بر تألیف ۲۴۱ عنوان کتاب تخصصی در شاخه فنی و حرفه ای و ۱۰۰ عنوان کتاب تخصصی ( پودمانی) برای شاخه کاردانش وزارت آموزش و پرورش

۷- ترجمه کتاب ” آموزش از راه دور” برای سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی  “از انتشارات سازمان یونسکو “

۸- ترجمه کتاب “فرمول ۱ “ آموزش مهارت های فنی در کشور آلمان

۹- ترجمه “نتایج نهائی اولین کنفرانس بین المللی آموزشی فنی و حرفه ای” سازمان یونسکو

۱۰- ترجمه کتاب تکنسین موفق در رشته الکترونیک برای انتشارات ” رشد مدرسه “

 د : مشاوره و عضویت در کمیسیون ها و شوراهای تخصصی:

۱- عضو شورای برنامه ریزی نظام جدید آموزش متوسطه

۲- مشاور طرح ایجاد هنرستان های جوار کارخانه ای

۳- عضو کمیسیون برنامه ریزی درسی شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش

۴- عضو کمیسیون تخصصی رشته الکترونیک دفتر آموزش و پرورش فنی و حرفه ای

۵- مشاوره تخصصی دوره های مربیگری کاردانی و کارشناسی در گروه های برنامه ریزی درسی

۶- عضو کمیسیون تخصصی گروه عمران به عنوان متخصص برنامه ریزی درسی

۷- عضو گروه برنامه ریزی درسی گرایش های وابسته به زمینه صنعت

۸- عضو کمیته بازنگری در برنامه های درسی آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش

۹- رئیس گروه آموزش های خدمات در معاونت آموزش های نظری و مهارتی

۱۰- عضو گروه مطالعاتی کمیته ی بررسی شیوه های تقویت مدارس فنی و حرفه ای و کاردانش

۱۱- عضو کمیته ی برنامه ریزی درسی دفتر تحقیقات و برنامه ریزی درسی آموزشهای فنی و حرفه ای

۱۲- عضو هیأت اجرایی نظام جدید آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش

۱۳- مشاور و کارشناس تخصصی توسعه آموزشهای فنی و حرفه ای در کشور افغانستان در سال های ۱۳۸۷ و ۱۳۸۸

۱۴- مدرس دوره های تخصصی برنامه ریزی درسی برای کارشناسان کشور افغانستان

۱۵- مدرس برنامه ریزی درسی در آموزشهای فنی و حرفه ای برای کارشناسان مسئول فنی و حرفه ای سراسر کشور

۱۶- عضو شورای طراحی و برنامه ریزی درسی دوره های کاردانی الف) الکترونیک عمومی    ب) الکترونیک صنعتی    ج) رادیو و تلویزیون   د) مخابرات

۱۷- عضو شورای طراحی و برنامه ریزی درسی رشته های فنی و حرفه ای هنرستان های کشور شامل : الف ) برق و الکتروتکنیک  ب) الکترونیک  ج) مکاترونیک

۱۸- مشاور و نماینده ریاست سازمان پژوهش در اجرای طرح ” ISO9001-2000  “ در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

۱۹- عضو گروه ارزشیابی کتاب های تخصصی در شاخه های فنی وحرفه ای و کاردانش در دفتر برنامه ریزی و تألیف آموزشهای فنی و حرفه ای و کاردانش

۲۰- عضو کمیته مشورتی پیشنهاد عناوین رشته های جدید در بخش صنعت، معدن و تجارت دانشگاه جامع علمی کاربردی

 ه:  حضور در سمینارها , کنفرانس ها و دوره های خارج از کشور

۱- ارائه مقاله و نماینده ایران در اولین سمپوزیوم بین المللی فنی و حرفه ای ( آلمان شرقی ) سازمان بین المللی یونسکو و ارائه مقاله در پنج کنفرانس های بین المللی – UNESCO – UNIVOC – TRANING FOR THE BOTORE  –  INTERNATIONAL EDUCATION

۲- طی دوره  “زیر ساخت های آموزشی” ( Fundamental instruction ) در دانشگاه مینه سوتای آمریکا و دریافت گواهینامه دانشگاهی

۳- طی دوره ” مدیریت مراکز آموزشی “ (  Learning Center Management ) در دانشگاه مینه سوتای آمریکا و دریافت گواهینامه دانشگاهی

۴- شرکت در ” کاربرد آموزش از راه دور و آموزش های شایستگی محور” در آموزش های فنی و حرفه ای ( کالج کلمبو ) سنگاپور و دریافت گواهینامه معتبر بین المللی

۵- شرکت در سخنرانی بین المللی دوره “استفاده از کامپیوتر برای توسعه برنامه های درسی و مواد آموزشی” ( کالج کلمبو ) C.P.S.C کشور هندوستان و دریافت گواهینامه بین المللی

۶- ارائه مقاله  ” درهم تنیدگی ” ICT “ در برناه های درسی سازمان ISSESCO دفتر منطقه ای تهران

۷- شرکت در دوره ”  مدیریت انستیتوی های فنی و حرفه ای “ با مشارکت بخش خصوصی ( کالج کلمبو ) کشور فیلیپین دریافت گواهینامه بین المللی

۸- شرکت در دوره ” سیستم مدیریت کیفیت و ممیزی داخلی “ ( شرکت  IUV Rein Land ) کشور آلمان

۹- شرکت در “کارگاه توسعه مهارت ها در طراحی پودمان های آموزشی “ ( کالج کلمبو CPSC ) کشور سنگاپور و دریافت گواهینامه بین المللی

۱۰- شرکت در دوره ” توسعه مهارت های برنامه ریزی درسی و آموزش های از راه دور “ برای معلمین فنی و حرفه ای ( کالج کلمبو ) C.P.S.C. فیلیپین و دریافت گواهینامه   بین المللی

۱۱- شرکت در دوره ” توسعه مهارت های برنامه ریزی درسی برای تدوین پودمان ها مهارت “ ( کالج کلمبو) C.P.S.C کشور فیلیپین و دریافت گواهینامه بین المللی

۱۲– نماینده معاونت فنی و حرفه ای وزارت آموزش و پرورش در طرح مطالعاتی بررسی توانایی های فنی و حرفه ای در کشورهای ژاپن , تایلند , پاکستان

 و: شرکت در دوره های آموزشی داخل کشور

۱- تحلیل عناصر و مستند سازی ” نظام مدیریت کیفیت “ مبتنی بر اساس استاندارد  ISO9001-2000 در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و نماینده سازمان در اجرای استاندارد مذکور

۲- ” اصول مدیریت “ دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران

۳- ” برنامه ریزی آموزشی “ با همکاری استاتید کالج کلمبو مجتمع آموزش عالی شهید شمسی پور

۴- ” ارزشیابی کتاب های درسی رشته الکترونیک “ تهران اداره کل تربیت معلم و آموزش نیروی انسانی

۵- ” برنامه ریزی در آموزش های فنی و حرفه ای “ تهران مرکز اطلاعات فنی و حرفه ای ساختمان شماره ۲

۶- ” آموزش به روش دوگانه”( DUAL ) . تهران اداره کل تربیت معلم

۷- ” دوره کنترل کیفیت آماری”(  SQC ) سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

۸- ” دوره ی ارزشیابی کتاب های درسی “ شاخه ی صنعت . تهران اردوگاه شهید باهنر

۹- ” ارزشیابی آموزشی و درسی “ . تهران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

۱۰ – ” دوره آموزشی اینترنت “ تهران دفتر تکنولوژی آموزشی

۱۱- ” مخاطب شناسی در کاربرد و متون و تصاویر آموزشی “ تهران سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

۱۲- ” دوره آموزشی کامپیوتر سطح ۲ پیشرفته “ تهران دفتر تکنولوژی آموزشی

۱۳- مدرس و مجری  ” گردهمایی “ کارشناسان فنی سراسر کشور

۱۴- ” سمینار معاونین آموزشی سراسر کشور” تهران اداره کل تربیت معلم و آموزش نیروی انسانی

ز: طرح ها و ابتکارات

۱- انجام مطالعات “پژوهشی هنر “ برای حوزه ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی

۲- ” طراحی الگو “ برای سازماندهی محتوای کتاب های درسی  در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش

۳- همکاری در ” طراحی کیت آموزشی “ ( پروژه های علمی و تفریحی الکترونیکی ) برای شرکت صنایع آموزشی

۴- ارایه طرح ” تأسیس واحدهای آموزش فنی و حرفه ای در کشورهای آفریقایی “برای بنیاد مستضعفان و جانبازان

۵- تهیه  ” طرح جدید “ برنامه های درسی رشته ی الکترونیک برای هنرستان های فنی و حرفه ای

۶- تهیه طرح شبکه ی کابل های مخابراتی ( Tele Comunication-notwork cables )

۷- تهیه طرح ” پیش بینی توسعه “ برنامه پنج ساله رشته الکترونیک

۸- تهیه طرح ” برگزاری مسابقات مهارت فنی “ برای هنرجویان هنرستان های فنی و حرفه ای

۹- تهیه طرح برگزاری ” اولین کنگره بین المللی فنی و حرفه ای تهران “

۱۰- تهیه  اساسنامه  “واحدهای آموزشی مشترک  در فنی و حرفه ای و کاردانش

* انتخاب به عنوان پژوهشگر ممتاز در وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۱به خاطر ۱۸ سال پژوهش مستمر در آموزش های فنی و حرفه ای

اهم وظایف :

۱- ایجاد هماهنگی و تقسیم کار بین عوامل اجرائی مرکز

۲- همکاری و شرکت در جلسات گروههای آموزشی , تخصصی واحد ۴۹ تهران به دعوت روسای گروه های آموزشی

۳- تشکیل ارگان مرکز و مشارکت در تشکیل منظم جلسات هیئت موسس و هیئت امناء

۴- نظارت بر حسن اجرای امور آموزشی , پژوهشی , امتحانات و فارغ التحصیلان

۵- نظارت بر عملکرد و عوامل اجرائی و مدرسان مرکز

۶- عضو شورای آموزشی و شورای انضباطی مرکز

۷- فراهم آوردن شرایط لازم برای اجرای دقیق بخشنامه ها , دستوالعمل ها و آئین نامه های مربوط به مرکز

۸- نظارت وهمکاری در حسن اجرای امور مالی و نگهداری اموال مرکز

۹- همکاری و هماهنگی با مسئول حراست دانشگاه

۱۰- نظارت بر عملکر واحد حراست خواهران و برادران

۱۱- همکاری و مساعدت با ” بسیج دانشجوئی “ در اجرای اهداف و وظایف محوله

۱۲- نظارت بر نحوه برنامه ریزی و عملکرد ” گروه علمی – پژوهشی” دانشگاه

۱۳- شرکت در جلسات و همکاری و مساعدت با گروه های ورزشی , فرهنگی و هنری در اجرای اهداف و وظایف محوله

۱۴- تقدیر و قدردانی از اساتید برتر و دانشجویان ممتاز , ورزشکاران تیم های منتخب

۱۵- شرکت درمراسم و اعیاد ملی و مذهبی

۱۶- نظارت بر امور فرهنگی، هنری و سازماندهی مور تبلیغاتی برای مناسبت های مختلف

۱۷- نظارت بر نحوه اختصاص وام دانشجوئی و اعطای تخفیف ۲۰% برای دانشجویان واجد شرایط

۱۸- عضویت در اتاق فکر ” واحد استانی تهران “ دانشگاه جامع علمی – کاربردی به مدت ۲ سال

۱۹- تهیه و اصلاح چارت سازمانی ، انتخاب پرسنل مورد نیاز و طراحی برای بهبود فرآیندهای سیستمی

۲۰- نظارت بر عملکرد اساتید و پرسنل مرکز